Fjällresan



En vecka i fjällen med skidskola gjorde nybörjartjejerna till värsta skid-essen.

Vi var i Härjedalen. Närmare bestämt Tänndalens backar. Och vi hade enorm tur med vädret. Det snöade massivt på lördagen då vi kom men resterande dagar var soliga och fina.

Paolina var sjuk och sängliggande första skiddagen så endast Tora var i backen. Men resterande åkte hela familjen för fullt. Sista dagen (i fredags) var Paolina med pappa upp på toppen av berget dit den längsta av liftarna tog oss.


Tora och hennes kompisar i skidskolan dag 1.



Efter skidskolan åkte Tora och pappa hand i hand i en av de lättare backarna. Tora var lite nervös när jag släppte hennes hand och tog några steg uppför backen för att ta denna bild.


Dag 2 i gryningen utanför vårt hus. Paolina var nu frisk så hon och mamma följde med till backen. Denna dag åkte alla i familjen i backen. Mamma och Paolina för första gången, så dom tog en privatlektion. Resterande 3 dagar slank Paolina in i 'smygar'-gruppen. Steget efter nybörjare.


Tora käkar en macka i värmestugan.



Paolina nära toppen vid Tänndalens berg. Hit gick den längsta liften. Nu var det fredag eftermiddag dag 5 (dag 4 för Paolina).


På väg ner från toppen. Paolina är relativt säker hela vägen, såklart undviker vi dom svarta pisterna.


Sista halvtimmen innan liften stänger på fredagen kör barnen några sista race nedför familjebacken. Pappa hänger på för att ta några bilder från höften.


Paolina rejsar och Tora är inte långt efter.


Lördagen var inte så rolig. Först packning och städning. Sedan 7 timmar i bilen för att komma hem. Som tur är gjorde vi några stopp. Vi hittade bland annat ett trevligt konditori i Ljusdal där vi fikade.



Idag söndag har hela familjen längtat tillbaka till fjällen.

Kommentarer
Postat av: Fia

Wow! Vad härligt det såg ut! Jag förstår att ni längtade tillbaka till fjällen. Nästa gång ni kommer dit är ni ju redan proffs och kan svischa utför backen så snön sprutar.

Inga bilder på mamsen i backen?

2009-02-01 @ 21:12:34
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: mamsen

Nä, tydligen dög jag inte som slalommodell. Och jag som tyckte att jag plogåkte så snyggt ;)

2009-02-01 @ 21:55:44
Postat av: pappa

Skrev om några rader, så att mamma inte blir bortglömd i texten åtminstone.

2009-02-03 @ 19:16:38
Postat av: Ylva

Åh vad mysigt det ser ut! Vilka modiga kusiner jag har :)

kramar ylva

2009-02-06 @ 21:27:43
Postat av: Yvanna

Vad härligt! Vilka häftiga tjejer. Det där skulle inte jag våga mig på.

Kram Yvanna

2009-02-11 @ 13:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0